Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Calorieën en het meten daarvan

Heerlijk! Daar was ik ook wel weer even aan toe. Vanmiddag ‘klein rondje Sneekermeer’ gefietst. Het meer lag er prachtig wit en rustig bij.
43 kilometer in gemiddeld 80% hf-max, daarbij 1487 calorieën verbruikt.

Mijn fietscomputer geeft dus het aantal verbruikte calorieën aan. Kan iemand me vertellen hoe betrouwbaar zo’n cijfer is? Het wordt berekend op basis van verschillende variabelen: hartslag, afstand, trapfrequentie, duur van de rit.…

Als ik een fietstocht maak waarbij ik 2500 calorieën verbruik, heb ik dan de hoeveelheid opgesoupeerd van wat een gemiddelde volwassen man per dag tot zich dient te nemen? (ook 2500 calorieën). Of zijn die dingen niet met elkaar te vergelijken?

Ik kan hier op internet geen informatie over vinden. Iemand een idee waar ik het kan vinden?

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...