Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Irritante tik in mijn racefiets

Ik heb een paar weken rondgereden op een tikkende fiets. Bij elke pedaalslag die ik deed, hoorde ik weer dat ergerlijke geluid. Ik heb zo ongeveer alles gecontroleerd wat het zou kunnen veroorzaken. Ik heb samen met Gerard A. de bracket verwijderd, schoongemaakt en de lagers gecontroleerd. Toen dat niet bleek te helpen hebben we een nieuwe Shimano 105 ketting en cassette gemonteerd. Resultaat: Tik… Tik…. Tik…
Toen op het crankstel alle schroeven vastgezet. De stand van het zadel iets veranderd en de bevestiging nagekeken. De wielen en het frame gecontroleerd op scheurtjes. Resultaat: Tik… Tik…. Tik… Met zulke ritmische geluiden van je fiets heb je geen mp3-speler nodig!

Ik was, nadat ik nog op verschillende internetfora had gegrasduind, door de mogelijke oplossingen heen. En het moeilijke ervan is, dat als je op je fiets zit, je het geluid van beneden hoort komen, maar dat je er moeilijk achter komt van waar precies.
Vorige week kwam tijdens een groepsrit met Rally de Grote Doorbraak. Terwijl H. zijn lekke band aan het vervangen was in Zurich, kreeg ik van H.S. en E.S. de suggestie mijn zadelpen en zadelbuis schoon te maken en in te vetten. Ik heb er de volgende dag kogellagervet op gesmeerd. En ja hoor; het resultaat is een stille fiets en een geruste renner. Heeft iemand nog wat ideeën voor goede fietsmuziek voor op mijn smartphone?

Klik hier voor mijn nieuwe site: www.gertjanhermus.nl

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...