Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Weer op de weg (terug)

Het is al weer drie maanden geleden dat ik hier een bericht postte. Het herstel van mijn fietsongeluk gaat (mij veel te) langzaam. Zonder nou in al te persoonlijke details te treden, kan ik zeggen dat vooral de gevolgen van de schedelbasisfractuur me nog parten spelen. Maar ik krijg van mensen die het kunnen weten, te horen dat ook dát na verloop van tijd over gaat. Dus ik zet mijn ongeduld aan de kant en vertrouw daar dan maar op.

Het fysieke herstel daarentegen ging best voortvarend. Ik heb me vrij snel na het ongeluk gemeld bij de fysiotherapeuten in Bilgaard (Leeuwarden) en ben onder hun begeleiding twee keer in de week gaan trainen aan de toestellen en op de home-trainer. die hometrainer was, zeker in het begin, een leuk en veilig alternatief, maar je ziet weinig van de wereld op zo’n ding. Dus, zodra mijn fysiotherapeut het ‘goed vond’ wilde ik zo gauw mogelijk de weg op met mijn eigen, inmiddels gerepareerde fiets.

Met nieuwe Ultegra shifters op mijn stuur, een nieuw zadel en dito uitrusting waaronder een Giro Ionos helm, ben ik in mijn eentje wat rustige weggetjes op gaan zoeken en ik merkte dat het plezier in fietsen niet door de klap was verdwenen. Mijn doel was om lichamelijk en daardoor ook mentaal in een betere conditie te komen.
Ik heb uit de bieb een paar boeken over wielertraining mee-genomen en ben verder aan mijn conditie gaan werken. Hoewel ik nog niet helemaal terug op ben op het niveau van vlak voor mijn val, voel ik me al een paar weken sterk genoeg om weer met de mannen van RTC Rally de weg op te gaan. Het mooie van in zo’n groep rijden zijn de sociale contacten en het feit dat je elkaar uit de wind kunt houden als het even niet wil. Ik hoop dat ik mijn conditie de komende tijd verder kan verbeteren en ook ’s wat langer aan kop kan sleuren. ;-)

Tot slot van dit bericht wil ik iedereen bedanken die de afgelopen tijd iets van zich heeft laten horen en mij op welke manier dan ook tot steun is geweest, zowel zakelijk als privé. Ik krijg er langzaamaan weer zin in en energie voor om dingen te ondernemen, mede daardoor!


Foto: Bij het ongeluk heeft mijn vorige helm me een Grote Dienst bewezen en ik wilde bij de aanschaf
van een nieuwe niet besparen…
Update: Inmiddels gebruik ik deze helm anderhalf jaar. Hij zit als gegoten.
Tijdens het rijden heb je amper in de gaten dat je hem op hebt. Het draagcomfort is groot.

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...