Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Een 'Vals' Landschap
Weekendje fietsen in België

Afgelopen weekend hebben we doorgebracht in Midden-Limburg. Voor de gelegenheid hadden we een huisje gehuurd in Susteren. Ik had thuis mijn racefiets uit elkaar gehaald en samen met uitrusting en andere toebehoren, bovenop de toch al niet geringe bagage in de auto weten te proppen.

Op zondagochtend vertrek ik na een stevig ontbijt om negen uur en steek bij Maaseik de Maos over om vervolgens België in te rijden. Zie hier mijn route.

Ik tref geweldige omstandigheden; De zon schijnt en de fietspaden liggen er perfect bij. Kilometers lang, uitsluitend voor fietsers gereserveerd en van ander verkeer gescheiden, spiegelglad asfalt. En ik ben niet de enige die daar gebruik van maakt. Overal kom ik, in verschillende tenuekleuren gestoken groepen wielrenners tegen. Fietsen is populair in Zuid-Nederland en België.

Als ik na een ochtend heerlijk fietsen, veel later dan ik van tevoren had afgesproken, bij de ongeruste achterblijvers terugkom, heb ik 97 kilometers op mijn teller. Mijn benen voelen aan of ik het dubbele heb gefietst. Want dit prachtige landschap is ook een ‘vals landschap’. Met een héél geniepig oplopend hoogteverschil.Een mariakapelletje langs het fietspad in de buurt van Houthalen-Oost(Foto's gemaakt met HTC Legend)

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...