Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Boven mijn tacx, fietsen op zolder

Hoewel de dooi flink is ingezet, duurt het nog wel een poosje voordat alle wegen weer goed begaanbaar zijn op een racefiets. En bovendien heb je om de zoveel tijd toch van die periodes waarin het slecht vertoeven is buiten.
Om daardoor niet elke keer een deuk in mijn conditie op te lopen, heb ik vorige week online een Tacx Satori fietstrainer gekocht. Vanochtend heb ik 'm op zolder uitgepakt en in elkaar gezet. Nadat ik in het achterwiel van mijn fiets de snelspanner had vervangen door een bij de trainer meegeleverd exemplaar, kon het plaatsen van de fiets en het afstellen beginnen. Op zich niet zo moeilijk, maar wel een precies werkje.

Het is een apart gevoel als je gewapend met een grote bidon en gekleed in een korte wielrenbroek, een t-shirt (mijn shirt van de wielrenclub leek me wat overdreven binnenshuis) en wielrenschoenen de trap op loopt om te gaan fietsen. Ik heb een uurtje zitten trappen aan 90 Rpm. Na een halfuur gutste het zweet van mijn lijf. En dat terwijl ik uitzicht had op een besneeuwde straat! Ik had rekening gehouden met een saaie 'rit'. Vandaar dat ik een muziek-DVD had opgezet voor de nodige afleiding. Volgende keer handdoek en ventilator niet vergeten!

Klik hier voor mijn nieuwe site: www.gertjanhermus.nl





Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...