Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Ons nieuwe vlonderterras is klaar

Bij ons thuis zijn we niet van die tuiniers. Ja, we vinden het leuk om in een tuin te zítten, maar we hebben geen groene vingers. Ik heb er ook ook niet zoveel verstand van. Eigenlijk lijkt dat wat ons botanische pareltje zou moeten zijn, meestal op een soort mini-jungle.

Houten vlonder

Afgelopen week heb ik, en dat stond al heel lang op het verlanglijstje, zelf een terras aangelegd van vlonderhout. Al met al ben ik met de bouw ervan – hij is 4 x 6,5 meter – twintig uren bezig geweest. Dat is exclusief het geschikt maken van de ondergrond en andere voorbereidingen zoals het maken van een tekening.

Houten terras: materialen en gereedschappen

Het onderstel; de 1-meterpalen en de balken, zijn van hardhout. De vlonderplanken zijn van geïmpregneerd grenen.
Op de foto's hieronder zie je welke materialen en gereedschappen ik verder heb gebruikt bij het bouwen van deze vlonder. Als je zoals ik een amateurklusser bent, is het soms een heel gedoe en uitzoeken voordat je met een gerust hart aan de slag kunt.
Ik ben Hobby-Bob niet, maar als je vragen hebt over deze klus, mag je ze me gerust stellen. Doe dat dan via de reactiemogelijkheid onder dit bericht of via mail.

Klik hier voor meer!


Voor

tuinvlonder

houten vlonder op palen
Anti-worteldoek tegen onkruid
gereedschap om vlonder te bouwen
Grondboor (met dank aan @petradus), schep en palenrammer.


tuinvlonder maken
Vastgezet met een slotbout

Tuinvlonder in aanbouw

Op een paar kleinigheidjes na: Af!

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...