Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Onze vakantie in Denemarken
1e bericht uit Seeland of Sjaelland

Zaterdag zijn we thuisgekomen van twee heerlijke vakantieweken in Denemarken. We hadden een vakantiehuis gehuurd in het noorden van Seeland (Deens: Sjaelland), vlakbij een dorpje dat Gilleleje heet.
We konden goed merken dat we aan het einde va het seizoen zaten, want er waren maar weinig toeristen meer te zien en ik geloof dat we in dat gebied nog zo'n beetje de enige Nederlanders waren.
Ik zal de komende tijd wat berichten plaatsen over onze vakantie en deze regio. Met dit eerste bericht wil ik je een idee geven van de kust bij Gilleleje. Het strand aan het Kattegat is stil (nu zelfs verlaten), maar pittoresk en schoon. Je kunt op redelijk korte afstand de Zweedse kust boven Helsingborg zien liggen. Onderstaande foto's heb ik gemaakt tijdens een strandwandeling van ons huisje naar Gilleleje, een afstand van ongeveer vijf kilometer. Onze kids van 7 en 8 vonden het ook prachtig. Totdat ze in de gaten kregen dat ze na de patat-met-toebehoren-lunch in Gilleleje ook nog terug moesten lopen....

Hier vind je mijn andere berichten over deze vakantie.





Ons huisje. Nou ja, zeg maar huis. Het staat, met nog ongeveer 12000 andere Deense vakantiehuisjes te koop
als gevolg van de financiële crisis. Je kunt het vinden via het adres: Koglevej 13, Gilleleje.






Bonte kraai






Het haventje van Gilleleje. Je kunt er in een aantal visrestaurantjes heerlijk eten.

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...