Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Onze herfstvakantie op Rügen– Duitsland
Deel 2: Königsstuhl in Jasmund

Königsstuhl Jasmund, Rügen

Op zondag gaan we naar het Nationaal Park Jasmund in de buurt van Sassnitz, waar de beroemde krijtrotsen van Rügen te vinden zijn. We parkeren onze auto in Hagen, vanwaar we een prachtige wandeling maken naar het informatiecentrum van Königsstuhl. Je kunt vanaf dat uitzichtpunt, een pad van houten vlonders met vijfhonderd treden bewandelen, naar het 116 meter lager gelegen strand. Het is een belevenis om de imposante krijtrotsen boven je te zien uittorenen. Houd er wel rekening mee dat je die vijfhonderd treden ook weer naar boven moet!

Het mooie van de herfst zijn de prachtige kleuren, vooral in zo'n bosrijke omgeving waar wij verbleven. Het nadeel vind ik dat het licht je parten speelt bij het fotograferen. De lage zon geeft zo'n verstrooid licht en hele lange schaduwen; Ik vind dat erg lastig. Onderstaande foto's van de krijtrotsen laten grote verschillen in contrast zien, waardoor je ook een soort grauwe korreligheid in je foto's krijgt. Als iemand nog 's wat tips heeft over hoe dat beter kan, dan houd ik me aanbevolen...

Klik hier voor al mijn blogberichten over Rügen.

Klik hier voor mijn nieuwe website!




De route van Lobbe naar het nationaal park Jasmund. 

De wandeling naar de Konigsstuhl.


Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...