Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Onze herfstvakantie op Rügen– Duitsland
Deel 3b: Binz

Binz, Rügen

Nadat we 's ochtends Prora (zie vorig bericht) hebben bekeken en beleefd, rijden we door naar Binz. Hier treffen we het tegenovergestelde van Prora. Binz is klein, maar schoon en het straalt van cultuur, toerisme en vriendelijke architectuur. Je ziet en ontmoet er blije mensen op straat.
Er loopt een pier de zee in, vanwaar je mooi zicht hebt op het strand en de mondain aandoende boulevard. Op die boulevard vind je kraampjes met Italiaans ijs en broodjes vis. En dat hebben we dan ook allemaal geprobeerd. We wilden vooral die nare 'Prora-smaak’ kwijt en dat is gelukt. Dank je wel Binz!


Klik hier voor al mijn blogberichten over Rügen.

Klik hier voor mijn nieuwe website!



Binz.



Oei! Dat herfstlicht en dan ook nog recht in mijn lens!
Ik wilde je het uitzicht vanaf de pier toch niet onthouden.



Heerlijk in het zonnetje. En dat halverwege oktober.
We hadden natuurlijk nog wel wat tegoed qua weer. Zomer 2011 was
tenslotte niet je-dat.

Ze (of is het 'hij'?) zit daar samen met nog een stuk of wat beeldjes
'mooi te wezen' op de boulevard van Binz.
De beeldjes zijn maar ongeveer 15 centimeter groot, maar ze stralen een
soort 'rijkdom' uit in zo'n straat. Ik vind het indrukwekkend dat zoiets
kan, zonder dat het door vandalen wordt gesloopt. Je ziet trouwens weinig uitingen van
vandalisme of graffiti in dit deel van Duitsland.



Begin van de route ('Go') Prora, daaronder ('end') ligt Binz. Je kunt op de GPS-route mooi zien
waar we de pier (Seebrücke) op zijn gelopen.

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...