Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Needles and pins. Gouden tanden, naalden en popmuziek:
Een potpourri in mijn kop en naalden in mijn quadriceps bij de fysiotherapeut!

Vanochtend ben ik voor mijn knieklachten weer bij mijn fysiotherapeut geweest. De dry needling-naalden lagen deze keer, bij wijze van spreken al klaar op de behandeltafel. Terwijl mijn TopFysio bezig was die naalden in mijn been te steken, schoot ineens het nummer Needles and Pins, in wel drie zeer verschillende uitvoeringen door mijn hoofd. Ik heb in een eerder blogbericht wel 's gezegd dat ik The Ramones in zwarte viltstift op mijn schooltas had staan. Ik was een fan dus. (Voor de duidelijkheid: we praten nu wel over 1980 hè? Jazeker, dertig jaar geleden had je ook al popmuziek...)
Na The Ramones, grijnsde Willy DeVille zijn gouden tanden bloot toen de 'stroomstoten' door mijn rechter  been gingen. En toen de rust in mijn spieren een beetje was teruggekeerd, kwam Smokie nog even in de potpourri voorbijgekweeld. – Ik durf nu wel op te biechten dat ik, toen ik nog pre adolescent was, een elpee van Smokie op mijn pick-up had liggen. Je moet maar zo denken, een mens doorloopt verschillende stadia in zijn leven en op de een ben je nou eenmaal trotser dan op de andere...
Maar goed. Het lijkt erop dat de therapie zijn vruchten begint af te werpen. Ik had nog twee behoorlijk heftige reacties op de naalden, maar de dry needling is niet meer zo heftig als de vorige keer. Ook de massage op mijn quadriceps wordt minder pijnlijk. Ik heb vanochtend nog gefietst op mijn tacx en ook dat ging prima. Ik voel de pezen onder mijn knieën wel, maar de reactie op het fietsen is nu niet zo heftig als gisteren. Ik ben weer gematigd positief. Ik hoop dat het herstel doorzet nu. Want ik heb dit weekend het inschrijfformulier van de elfmerentocht thuisgestuurd gekregen. Wordt vervolgd...

Zie deze link voor de berichten over mijn knieën, fysiotherapie en dry needling.
Ik had het even gemist, maar Willy (Mink) DeVille is al in 2009 overleden. Op 58-jarige leeftijd. Zal wel met zijn levensstijl te maken hebben. Hij was tenslotte niet vies van enige spiritaulia en andere stimulerende stofjes. Spanish Stroll was denk ik wel zijn bekendste nummer, maar ik houd het hier even bij de topic: Needles en Pins van Mink De Ville op Youtube:


Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...