Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Wandelen op de ijswegen van Súdwest Fryslân
Fotograferen op de bevroren sloot bij Sneek en IJlst

Vanochtend ben ik weer heerlijk wezen wandelen over de bevroren wateren van ten zuiden van Sneek. Ik heb volgens mijn GPS-tracker zo'n tien kilometer gelopen (zie het kaartje hieronder of klik hier voor de meer gedetailleerde versie op EveryTrail). En het was fantastisch! Gisteren was het erg druk op het ijs, maar vandaag was de stilte soms oorverdovend. Af en toe kwam ik een eenzame, maar tevreden schaatser tegen. Anderen schaaten niet zelf, maar doen hun best om de schaatsroute zo mooi en glad mogelijk te maken (wat een kanjers!). De mensen staan met dit soort weer erg open voor een praatje. Wat dat betreft mocht het altijd winter zijn ;-)

Hieronder zie je de foto's die ik vandaag heb gemaakt (klik erop om ze te vergroten). Ik vind het geweldig dat ik dit allemaal tegen kom in, wat je bij wijze van spreken mijn achtertuin kunt noemen...







DSC 1890 is ook van de partij!



In barre omstandigheden leer je elkaar kennen en bloeien er mooie dingen...



De helden van de ijswegen!




Als de dooi hier plotseling invalt, dan is de redding nabij!



Een wak. En zo te zien is het slachtoffer er weer uitgekropen...



Schone energie... Van dit weer en de omgeving krijg je het vanzelf!




IJlst.



Bukken!!





Ik was al een poosje niet op deze plek bij IJlst geweest. er staat 'ineens' een nieuwe molen!
De twee molens - op de achtergrond zie je 'De Rat' - met tegenlicht in beeld gebracht.


Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...