Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Wielrennen: Sneek - Workum - Gaast
Langs De Brekken en de IJsselmeerdijk

Vanochtend heb ik een fietstochtje gemaakt van ongeveer 50 kilometer. Dit was mijn derde ritje, sinds ik precies een halfjaar geleden 'stil' kwam te staan door een hardnekkige knieblessure (RPC, waarover in het volgende bericht meer).
Het is heerlijk om weer wat rond te toeren in de zuidwesthoek onze mooie provincie. Ik doe het op de racefiets nog erg voorzichtig aan. Ik trap een héél klein verzetje (tussen de 95 en 100 omwentelingen per minuut) en met een gemiddelde hartslag in de D2-zone (75-85% van maximale hartslag). Een training die gericht is op het ontwikkelen van duurvermogen.

Volgens mijn fysiotherapeut krijgt hij mij op tijd 'klaar' voor de Elfstedentocht op 28 mei. Ik zal tegen die tijd wél wat kilometers in de benen moeten hebben. Vandaag was een mooie start. Het was prachtig weer. Er stond wat wind (we hebben hier geen bergen, dus als je wat wilt dan moet je tegen de wind!) en de wegen waren rustig. Bovendien heb ik ruim 1500 Kcal verbruikt. En dat mocht ook wel weer 's. ;-)






In Workum heb ik wat foto's gemaakt van het sluisje.
Je krijgt hier en idee hoe het er in deze omgeving honderden jaren
moet hebben uitgezien. 






Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...