Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Route van zaterdag: met RTC Rally
Uit en thuis 83 kilometer

Gisteren heb ik sinds lange tijd weer 's een fietstocht gemaakt met de mannen van Rijwiel Toerclub Rally. Met de 'B-ploeg'. Dat staat een beetje oneerbiedig; dat "B-ploeg", maar zo is het niet bedoeld. Fietsen is eigenlijk een heel individuele sport. De niveauverschillen zijn soms groot en de intensiteit van de (benodigde) trainingen en de daarbij behorende schema's liggen vaak ver uit elkaar.

Daarom gaan er op de zaterdagen twee afzonderlijke groepen van RTC Rally van start bij het Schuttersveld in Sneek. Om 8 uur en om 9 uur. De mensen in de tweede groep gaan minder ver en minder hard dan die in de eerste groep. Ik ben weer heel voorzichtig bezig om mijn trainingen wat uit te breiden, want ik heb het idee dat het met mijn knieën langzamerhand de goede kant op gaat. Dat betekent dus iets vaker de weg op en iets langere ritten. Maar ik wil dat wel doen in een rustig tempo. Vandaar dat deze zogenaamde B-ploeg voor mij ideaal is voor dit moment.
Ik heb tijdens het fietsen weinig last gehad van mijn knieën. Ook vanochtend toen ik uit bed kwam had ik geen centje pijn. Het lijkt erop dat de fysiotherapie en de oefeningen die ik doe eindelijk hun vruchten beginnen af te werpen!

Hieronder zie je de tocht van vanochtend. 73 kilometer met pauze in Makkum. Uit en thuis had ik 83 kilometer op mijn teller staan.

Mijn computergegevens van deze tocht:
73 km
24,5 km/uur gemiddeld
Gem. cadans 94 rpm
Verbruik: 2467 Kcal

Als jij nou ook wilt fietsen in een groep, maar niet zeker bent van je niveau, of als je het gewoon 's een keer wilt proberen, ga dan gerust een keer mee. Ik nodig je hierbij uit. mail me even. Of kom gewoon met je fiets aan de start. Vergeet je helm niet!


Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...