Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


The ultimate summer feeling op de Sneeker Waterpoort
Amerikaanse toeristen genieten van het weer en Sneek

Vanmiddag heb ik weer 's zo'n onverwachte, maar leuke ontmoeting. Als ik van m'n werk naar huis, langs de waterpoort fiets, zie ik dit tafereeltje. Nadat ik de foto heb gemaakt, vraagt de vrouw van de man in het Engels of hij voor de foto in de weg ligt. Ik vertel hen dat ze vooral de tijd moeten nemen om te genieten en zich vooral niets van mijn camera moeten aantrekken.

In het gesprek dat volgt, vertellen ze me dat de grootouders van de vrouw, die aan het begin van de vorige eeuw in Sneek een klokkenwinkel hadden, in 1929 zijn geëmigreerd naar California, USA. Ze zijn voor de tweede keer in Sneek en met name geïnteresseerd in de geschiedenis van de Watertoren en de Elfstedentocht. Ik realiseer me dat we het hebben over de 'tulpen en klompen' van onze stad, maar het enthousiasme van dit gepensioneerde stel is aanstekelijk.

Het mooiste van het verhaal vind ik dat deze man, die leeft in de om zijn zomer bekend staande Amerikaanse staat California, op de galerij van de Sneeker Waterpoort zoekt naar wat hij zelf noemt “The ultimate summer feeling”.

Klik hier voor mijn nieuwe website: www.gertjanhermus.nl




Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...