Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Onze vakantie in Denemarken Funen
Our holiday in Denmark Fyn

Zaterdag zijn we terug gekomen van twee weken vakantie in Denemarken.
Even gauw een eerste blogberichtje daarover:

Zomergeluk
Terwijl ik dit bericht zit te typen, komt de regen bij bakken uit de lucht vallen. De zomer laat zich ook dit jaar weer niet van zijn beste kant zien.
Sinds onze oudste dochter is geboren in 2002, blijven we tijdens onze vakanties een beetje in de buurt: België, Luxemburg, Duitsland en Denemarken; ook niet bepaald landen die bekend staan om hun tropische klimaat. Maar we hebben eigenlijk altijd mooi weer gehad in onze vakanties. En elk jaar zeggen we tegen elkaar dat dat geluk een keertje op zal houden.

Dit jaar leek zo'n jaar van verregend vakantieplezier te worden. Want de hemelsluizen hebben eigenlijk vanaf de pinksterdagen, die wél zomers waren, constant open gestaan. En de vooruitzichten voor de vakantieperiode waren niet best. Maar toen ik op de vrijdagmiddag voor mijn vakantie vanuit mijn werk naar huis fietste, brak de zon door! En ook deze vakantie hebben we weer volop strandweer gehad! Tsja, geluk moet je afdwingen hè? ;-)

Denemarken
Dit jaar zijn we weer op vakantie geweest in Denemarken. Op Funen (of Fyn zoals de Denen zeggen) deze keer. We hadden voor twee weken een huisje gehuurd aan de Dalby Bugt, in het noorden van Funen aan het Kattegat en de Storebaelt.

In Nederland staat bij het eerste zonnestraaltje een file naar de Noordzeestranden en lig je handdoek aan handdoek met de rest van de dagjesmensen. Zo niet in Denemarken. De Deense kustlijn is in totaal meer dan 7.000 kilometer lang. Je vind hier dan ook vooral rust. Verlaten stranden. Schoon zand en dito zeewater. Het landschap heeft wel iets van onze eilanden, maar dan heuvelachtiger.

Ik plaats in dit eerste blogbericht wat foto's van het landschap in de omgeving waar wij zaten. Ik kom laten deze week met meer, maar ik ga nu eerst weer een poosje vakantie vieren. Even een beetje proeven van de Sneekweeksfeer. Of misschien ga ik nog even naar Woudsend om de skûtsjes te zien varen...

(Klik op de foto's om te vergroten)

Klik hier voor mijn foto's: www.gertjanhermus.nl




















Ons vakantieverblijf (locatie A)

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...