Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Blauwe Donderdach in Snitter-Sneek
Intocht van Snitterklaas 2012

Gisteren was het Blauwe Donderdach. Voor de tweede keer werd in Sneek, door een groep snitteraars die steeds groter wordt, Snitterklaas ingehaald. Voor diegenen die absoluut géén idee hebben waar ik het nú in hemelsnaam over heb, twee citaten van de website van Snitterklaas:


"Snitteren is een groep mensen in Sneek die gezamenlijk twitteren, meestal in het Snekers. Sneker twitteraars noemen zichzelf Snitteraars. Een Sneker twitter heet een #snitter."

en

"De enige echte Snitterklaas út Sneek, beskermheilige fan de Snitteraars. Neef fan Nicolaas út Spanje. Gulle Gever en noait te beroerd foor un kompliment, grapke of andere joppichhyd."



Goed doel
Een onderdeel van deze nog jonge traditie is dat er tijdens de intocht een bedrag wordt opgehaald voor een goed doel. In de loop van de avond kon er in De Irish Pub een cheque van tweeduizend euro worden overhandigd aan de Voedselbank Sneek.

Verder is het natuurlijk de bedoeling om er een gezellige avond van te maken. En ga er maar van uit dat dat gelukt is!  Het was weer een 'topavend'.
Hieronder een greep uit de foto's die ik gisteravond heb gemaakt. Ik schrijf er geen onderschriften bij. Ons kent ons. Niet nodig denk.... ;-)

Zie verder:
www.snitterklaas.nl
Twitter: @snitterklaas

Zie ook mijn bericht over Snitterklaas 2011!




















Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...