Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Vandaag weer heerlijk gefietst: Hemelvaarttocht met RTC Rally
Knieklachten lijken af te nemen na lange tijd rust

(In mijn blogstatistieken kan ik zien dat er veel lezers op mijn blog binnen komen via de zoektermen 'pijn in knieën tijdens wielrennen' en 'beenlengteverschil'. Het lijkt er op dat veel mensen kampen met dit soort klachten. In eerdere berichten heb ik aangegeven dat ik de ontwikkelingen rond mijn knieklachten zou beschrijven als die er zijn. Dit is weer een blogbericht in die serie)

Vandaag heb ik sinds lange tijd weer 's een tocht gefietst met de mannen van RTC Rally uit Sneek. Ik ben al een paar jaar lid van deze vereniging (ik zit zelfs in het bestuur), maar door de vervelende aanhoudende klachten aan mijn knieën ben ik niet echt actief geweest de afgelopen anderhalf jaar.

In een aantal blogberichten heb ik al geschreven over de retropatellaire chondropathie waar ik last van heb en de therapieën die ik daarvoor heb gevolgd. Massage, radiogolven, dry needles, oefeningen en rust; ik heb het allemaal gedaan. Klik hier voor die eerdere blogberichten als je geïnteresseerd bent.

100 kilometer
Sinds een aantal weken ben ik weer wat actief op de fiets. Ik rijd solo. Meestal doe ik een tochtje rond het Sneekermeer of rond het Slotermeer, dat is in de buurt waar ik woon. Dan heb ik zo'n 45 kilometers op de teller staan. Soms plak ik er een lus aan vast en kom dan op een kilometer of 75.
Vorige week heb ik de korte variant van de Elfmerentocht gefietst. Dat geeft je het gevoel dat je er weer een beetje bij hoort. En vandaag stond de door RTC Rally georganiseerde hemelvaarttocht op het programma. De hemelvaarttocht gaat over 100 prachtige kilometers door het zuidwesten van Friesland. Er stond een aardige prak wind en door het vele alleen rijden ben ik het tempo van de groep niet meer gewend. Bovendien is het constante aanzetten om bij de groep aan te sluiten een uitdaging voor mijn knieën. ik heb de route met mijn GPS-tracker opgenomen. Hieronder zie je het kaartje.

Het was heerlijk!
Het goede nieuws is dat ik nu weinig last heb van mijn knieën. Onder de knieschijf is het een beetje branderig en de pees eronder voelt een beetje tintelig, maar verder gaat het wel. En het fietsen met de groep was weer heerlijk. Net als de appeltaart bij restaurant Boschlust in Oudemirdum trouwens ;-)
Ik hoop dat ik morgen geen reactie krijg aan mijn knieën. Dan weet ik dat ik de fietsafstand langzaamaan weer wat kan verhogen. 100 kilometer is voorlopig mooi. Dan kan ik ook alleen weer 's door de Gaasterlandse bossen en langs de IJsselmeerdijk fietsen!

Langzaam op de weg terug? Ik hoop het. Wordt vervolgd! ;-)


Op sommige apparaten, waaronder de Ipad, kun je het kaartje niet zien. Klik in dat geval op deze link: Kaartje Hemelvaarttocht.



Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...