Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Koninklijk bezoek Friesland - We zwaaiden naar de verkeerde 'koning'
Royal Visit to Friesland - we were waving at the wrong 'king'

Vandaag brachten onze nieuwe koning en koningin Willem-Alexander en Máxima een bezoek aan onze provincie Friesland (Fryslân). Daar hadden we natuurlijk bij kunnen zijn, maar Loes en ik hadden besloten om een fietstochtje te maken door het mooie Súdwest-Fryslân en een stukje Gaasterlân-Sleat.

Toen we bij de brug van Spannenburg aankwamen, stond daar een groep mensen met vlaggen en wimpels langs de kant van de weg te wachten. Ik vroeg aan een mevrouw of dat soms was vanwege het koninklijk bezoek, waarop ze bevestigend en enthousiast antwoordde: “Ja hoor! Over ongeveer vijf minuten rijden ze hier langs!”. Wij besloten om ook te wachten. Want hoe vaak ben je nou in de gelegenheid om op maar vijf meter afstand van de koning en koningin te vertoeven.
En ja hoor. Op een gegeven moment zagen we de bus, voorafgegaan door een motoragent aankomen. Ik had mijn cameraatje in mijn linkerhand in de aanslag en ik stond met mijn rechterhand in de zwaaistand. Zoef!! En voordat we er erg in hadden was de bus al weer voorbij. We waren een beetje teleurgesteld, want niemand had precies gezien wie er allemaal in zaten.

De vlaggen werden opgerold en onder de arm gestoken, de mensen gingen weer naar huis. En wij fietsten weer verder in de veronderstelling dat ik dan toch tenmínste de chauffeur van de bus van de koning op de foto had!

Toen we thuis kwamen zag ik op Facebook een bericht van iemand die een filmpje had gemaakt van de koninklijke bustocht. En op dat filmpje zag ik een heel andere bus. En zwarte. Met een kroontje erop. En wij hadden met al die andere mensen staan zwaaien naar de bus van de Provinsje Fryslân...

Kan iemand ons vertellen naar wie of wat we dan wél hebben staan zwaaien? :-)



Iedereen dacht dat de bus met het koninklijk gezelschap er aan kwam...


Zwaaien naar de verkeerde koning. Koning zat in andere bus...

(Even off-topic: Ik had al een hele poos niet meer gefotografeerd mijn mijn oude HP-cameraatje. 
Als ik bovenstaande foto's zo zie dan is hij echt aan vervanging toe. 
Heeft iemand een tip voor een klein maar goed compactcameraatje 
dat je handig mee kan nemen op de racefiets?)

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...