Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Na een drukke week is het goed bloggen ;-)
Over de bibliotheek, wandelen en wielrennen

Eindelijk vind ik weer 's tijd voor een blogberichtje. Ik heb het de afgelopen week behoorlijk druk gehad met andere dingen. Vandaar dat ik ook (nog) niet heb kunnen reageren op de reacties op mijn vorige berichten.
Ik wil iedereen die gereageerd heeft, daar op deze manier voor bedanken. Het is erg inspirerend om al jullie leuke commentaren te lezen. Nogmaals dank en ik hoop dat je blijft reageren! ;-)

Mijn week in een notendop
Ten eerste heb ik op mijn werk een behoorlijk volle agenda. Naast het reguliere werk, zijn er andere, grote klussen te klaren. Enerzijds moeten de bibliotheken in de gemeente Súdwest-Fryslân een forse bezuiniging opvangen en anderzijds zijn we bezig met de oprichting van cultuurhuizen in onze regio. Het lijken twee tegenstrijdigheden; bezuinigen en bouwen vanuit kansen en mogelijkheden. Maar daar ligt nou juist de uitdaging. We willen tenslotte een toekomstbestendige bibliotheekvoorziening overeind houden. Dat vraagt om durf, veranderingen en een hoop energie.

Verder werd deze week weer de avondvierdaagse georganiseerd. – Ik heb me suf geprakkiseerd over de vraag hoe ik voor mijn buitenlandse volgers 'avondvierdaagse' moet vertalen. Ik kom niet veel verder dan 'four days marches' of 'cuatro días de marchas', maar of dat helemaal de lading dekt... Ik kom er trouwens achter dat Google Translate 'prakkiseren' ook niet helemaal begrijpt. Maar dit alles terzijde.-
Ik heb drie avonden met onze kinderen, in het mooiste weer van de wereld, vijf kilometer gelopen. De laatste avond moest ik vanwege verplichtingen op mijn werk verstek laten gaan.
Voor die kleintjes (onze zoon is 9 en een dochter is 10) is 5 kilometer ver zat. Trouwens, onze dochter heeft tijdens dit soort activiteiten nog veel last van de gevolgen van haar enkeloperatie. Ze heeft haar medaille dan ook op pure wilskracht gehaald. Ik vind de avondvierdaagse altijd erg leuk. Het geeft je de gelegenheid om je kind 's in de groep bezig te zien en je praat weer eens op een leuke manier met andere ouders. Hieronder zie je twee foto's van de wandeltocht. Natuurlijk bij de Waterpoort ;-)








En dan heb ik ook nog gefietst! Vrijdagmiddag heb ik het rondje Sneekermeer gefietst. Dat is ongeveer drieënveertig kilometer, een perfect tussendoorritje. Zaterdag heb ik gefietst met de mannen van RTC Rally. Uit en thuis had ik tachtig kilometers op de teller staan. De tocht ging vanuit Sneek naar Parrega. Vandaar via Workum naar Oudermirdum, waar de appelgebak (volgens mij de lekkerste van Fryslân) op ons stond te wachten. De rit terug naar Sneek ging via Balk en langs het Slotermeer. Mijn knieën hebben het redelijk gehouden. Dat geeft de fietsende burger moed.
Ik hoop dat het mooie weer een beetje aanhoudt. Dat is goed tegen het luie zweet en de kilo's die steeds hardnekkiger worden. Bovendien is de ontspanning goed voor het hoofd. ;-)

Ik hoop de komende tijd weer wat regelmatiger te bloggen. En ik hoop dat jij me blijft volgen!




Appelgebak van Boschlust in Oudemirdum.

Foto gemaakt met HTC One, bewerkt met Picasa.

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...