Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Zandsculpturen in Sneek (4)
Jeroen Advocaat Nederlands Kampioen 2013

Vanmiddag was de preview van het Zandsculpturen Festival Friesland, in Sneek. Wethouder Wigle Sinnema gaf het startschot voor het festival, maar dat heb ik net niet kunnen meemaken. Onze zoon (9) had vanmiddag judo-examen, en dat wil je als vader zijnde natuurlijk ook niet missen. De uitreiking van zijn bruine-slip-op-gele-band was ook een feestje!

Onderdeel van het zandsculpturenfestival is het Nederlands Kampioenschap Zandsculpturen. Tijdens de preview werd in het bijzijn van genodigden en sponsoren, de Nederlands kampioen bekendgemaakt. Wat mij betreft zijn het allemaal kampioenen, maar de in China woonachtige Jeroen Advocaat werd door de jury uitgeroepen tot kampioen! Zijn sculptuur is inderdaad indrukwekkend. Het verbeeldt een duiker die, te midden van allerlei zeedieren tussen de golven verdwijnt om een schat op te duiken.

Wilfred Stijger kreeg van zijn collega's de vakprijs toegekend voor zijn in twee kleuren zand uitgevoerde werk met synchroonzwemmers (uitgebeeld als schoepen aan de schroef van een schip).

Het thema van dit festival en dus van het Nederlands kampioenschap is watersport. Nog lang niet alle sculpturen zijn klaar; er wordt nog hard doorgewerkt om alles klaar te krijgen voor de opening aanstaande maandag. Maar met onderstaande foto's krijg je hopelijk een indruk van de verschillende onderwerpen die er al zijn gemaakt. Op de foto's zie je details van de sculpturen. Ik zal later wel 's wat foto's plaatsen van de totale werken. Ik raad je aan om het festival te bezoeken als je in de gelegenheid bent. Want plaatjes zijn leuk, maar de werken in het écht zien is werkelijk geweldig!

Klik hier voor alle berichten over de zandsculpturen op mijn blog.

Klik hier voor mijn nieuwe site: www.gertjanhermus.nl


Jeroen Advocaat is Nederlands kampioen zandsculpturen Sneek
De trotse Nederlands kampioen zandsculpturen 2013, Jeroen Advocaat.

Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek
Het werk van Wilfred Stijger. Gekozen door zijn collega's als winnaar van de vakprijs.

Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek

Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek

Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek

Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek


Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek
Nederlands kampioenschap zandsculpturen Sneek

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...