Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Vandaag was een lekker sportief dagje:
Mooie tochten gefietst en een nieuwe fiets gekocht!

Zo. Vandaag heb ik weer 's een lekkere sportieve dag beleefd. Met de twee zeer warme dagen, morgen en overmorgen in het vooruitzicht, leek het me verstandig om vandaag alvast wat kilometers te maken op de fiets.
Vanochtend ben ik er met mijn racefiets op uit gegaan. Ik besloot om er een toeristische belevenis van te maken. Vanuit Sneek ben ik langs de Oudegaster Brekken naar Nijhuizum gefietst. Dat ritje geeft me altijd het ultieme vakantiegevoel. Het uitzicht dat je vanaf het fietspad hebt over de Brekken is fenomenaal. Het is Fryslân in optima forma: Water, weiland en rust....

Vanuit Nijhuizum kun je met het pontje over De Grons richting De Lytse Gaastmar (Kleine Gaastmeer). De schipper van de pont was al een paar meter onderweg naar de overkant toen ik aankwam bij de oerset, maar hij nam de moeite om de pont in zijn achteruit te zetten en me aan boord te nemen. Een voorbeeld van Friese gastvrijheid en gemoedelijkheid lijkt mij.
Voor de wind ging het crescendo naar Heech. Ik was al een poos niet in Heech geweest, maar wat is dat toch een heerlijk dorp in de zomer. De terrasjes zaten vol en de bootjes voeren kalm door de Hegemer Far.

Deze route van ongeveer zevenendertig kilometer is perfect voor een gezinsuitje. Er is onderweg van alles te zien en de overzet met het pontje is elke keer weer een belevenis. Ik heb met mijn HTC One X een paar foto's gemaakt onderweg. Zo krijg je een beetje een idee van de sfeer...

Vanmiddag heb ik in Oudehaske mijn spiksplinternieuwe hybride fiets opgehaald. Mijn @loeske43 was toe aan een nieuwe sportfiets. En ze wilde het liefst een hybride. Die hebben we dan ook gekocht. Gisteren heeft ze de hare naar huis gefietst. We zijn van plan om in de toekomst vaker samen te gaan fietsen. En onze kinderen komen op een leeftijd dat ze wel 's mee kunnen op onze tochten. Vandaar dat het me goed leek om ook zo'n fiets aan te schaffen. Bovendien is het goed voor de afwisseling. Met zo'n fiets kom je op plekken waar je met een 'gewone' race fiets niet komt. Schelpenpaadjes en veeroosters; zo'n ding geeft nergens om! Ik heb vanmiddag al op plekken gefietst, waar ik nog nooit eerder was geweest.

Op de onderste foto zie je mijn nieuwe aanwinst: De Cube Curve Pro. Ik heb gemerkt dat fietsen op een hybride wel iets anders is dan fietsen op een racefiets, want je gebruikt je beenspieren toch net even anders.  Ik vond het lastig om een goed tempo aan te houden op de vlakke weg. Het moet even wennen, denk ik. Op de grind- en schelpenpaadjes was het geweldig. Wat geeft zo'n fiets dat veel comfort in vergelijking met een racefiets. Ik zal de komende tijd nog wel 's bloggen over de verschillen. Nu ga ik eerst 's met mijn benen omhoog op de bank zitten. Want dat hebben mijn onderdanen wel verdiend ;-)








Mijn racefiets op het pontje over De Grons, bij Nijhuizum en Kleine Gaastmeer



In de buurt van Gaastmeer



Heech



Heech



Heech



IJlst (Drylts)



IJlst (Drylts)







Mijn nieuwe aanwinst: Cube Curve Pro

Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...