Mijn website is verhuisd!
(hier blog ik nog wel zo nu en dan over fietsen, wandelen, etc.)
-----
I moved my website!


Fietsen in zuidwest Friesland
Fryslân is perfect voor mooie en gevarieerde fietskilometers



Het afgelopen weekend weekend heb ik weer 's wat kilometers kunnen maken op mijn racefiets. Vrijdag was het misschien wel wat te warm om te fietsen - eigenlijk was het bloody hot - maar verder was het perfect fietsweer.

Het zuidwesten van Fryslân leent zich uitstekend voor mooie, gevarieerde tochten. Weilanden, meren en bossen, je vindt het hier allemaal.
Af en toe moet je even wachten voor een openstaande brug. Maar soms stap ik ook even af om van de omgeving te genieten. En dan maak ik van de gelegenheid gebruik om wat fotootjes te schieten. Ik ben wat dat betreft een toerist in mijn eigen omgeving ;-)

Onderstaande foto's heb ik gemaakt met mijn smartphone, de HTC One X. Ik schreef er al eens eerder over; als je in de toekomst van plan bent om met een smartphone te gaan fotograferen, koop dan geen HTC One X. Ik vind de kwaliteit dramatisch. Ik heb er met Photoshop nog wat van kunnen maken, maar het houdt allemaal niet over...





Wat ik zei: Het was vrijdag bloody hot...



Het strand bij Lemmer zat 'hutje mutje'...



Twee 'medestrijders' bij de sluis in het Prinses Margrietkanaal bij Lemmer.



In de buurt van De Bremer Wildernis bij Oudemirdum.




Sloten (Sleat)



Sloten (Sleat)


Mijn fiets in Sloten...




In  de schaduw: Bootjes kijken in Woudsend.



Traktatie voor de fietser: Appelgebak bij Boschlust in Oudemirdum



Also on this blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...